Tuesday, January 13, 2009

Numb...

Mosjonstrening i form av å gjete på sin Siberian søster Ulva.. Og ja, han har full kontroll på den biten..)

Hadde store planer om søksøvelser med halsmelding i går, men i det jeg skulle bøye meg og sette på arbeidssela til Marco hørte jeg et KNAKK i ryggen….. Det gjorde IKKE godt; så vår tur/trening ble kjapt redusert til "Agility-au-naturale" på skogen (= Hunder jaktende etter hverandre i 300 km/t, hoppende over nedfelte trestammer, stein og elveleier, slalåm mellom trærne og det som måtte være i veien mm.. )
Kort sagt: Fullt sirkus!
Tjo-hooo...Full fart .."Danser med ulvA"....Intet er som å være friiiii...!!

Fikk lagt inn litt lydighetstrening med klikker og godbit mens iallefall jeg i temmelig redusert tempo gikk turen vår… (Fot, sitt, ligg, bli etc) Dessuten en fin unnskyldning til å måtte trene på "sakte-gående". Det nytter iallefall fint lite å droppe trening, når Unge Herr Turbo er 1000% innstilt på T-U-R! Den ene kongen gikk forøvrig at pipskogen forleden mens vi holdt på å leke; Marco HANG (som vanlig) fast og plutselig røyk hele tauet, så jeg ble stående med tauet i hånda, mens Marco noe forundret stod igjen med kongen i kjeften. Flaks for ham, og stor stas……ehemmm.

Fra dagens tur med sparken...

Klikker er forresten mer gøy enn jeg egentlig trodde! Mon tro om jeg ikke allikevel har undervurdert metoden.. Har iallefall funne frem min gamle klikker, og begynte så smått og klikke i vei her hjemme forleden. :)Nå muligens satt mer i system enn før, vel og merke... (Japp, jeg har fått meg bok om Klikkertrening fra Canis) Kan virke som en genial metode, oppvakt som "småen" i grunn er, syns jeg han tar det kjapt. Ikke verst at jeg kunne ha han på SITT og så gå UT AV synsfeltet i ca 30 sekunder *plystre*. Som regel har han jo kommet som ei KULE, sprintende etter meg.... Repeterte øvelsen noen ganger, og den satt i alle fall DEN dagen…. Blir spennende å se hva vi får utav det! (Han er forøvrig litt morsom; med engang han hører klikket smasker han seg selv om munnen, he he)

"Talking to me..??!"
"Numb" : Pink, 2001

5 comments:

Susanne och Pebbels said...

Ååå vilka härliga bilder! Att åka spark är bland ddet roligaste (skojigaste) jag vet! Men här är det för lite snö oftast...

Angående bilden högst upp på min sida så fixar jag det i paint eller photoshop.

Om bilden inte passar i ramen som Blogger har markerar jag att ramen ska vara samma färg som bakgrunden så då syns den inte . :)

Anna&Odjuren said...

Aj, hoppas du inte gjorde illa ryggen och att det känns bättre nu!!
Gillar verkligen fotona, speciellt den första :)
Kanonfin natur!!! Vore skönt att bo så där, det skulle odjuren oxå tycka :p

Ja klicker är kul!! Kör inte precis enligt reglerna antar jag, utan anpassar det till mig och hundarna. Kul! :)
Till och med Trassel, den lilla pälsiga, tycker det är kul att lära sig saker och fort fattar han!
Annars är han inte det minsta intresserad av att lära sig, även om han gillar belöningar ;p

Nu snart ska jag iväg och jobba natten, sen blir jag ledig tills måndag, skönt!

HA D :)

MAJA said...

Twisted og Anna:Takk!:) Ja, er herlig å komme seg ut i naturen-desverre bor vi ikke innen gangavstand, så må ta bilen og kjøre et par km. Men både vi og hundene har jo så stor glede av det så da spiller det egentlig liten rolle.:) Kunne godt bodd enda mer landlig til!:)Håper dere har hatt en fin dag!Herlig med langfri, Anna! Får ikke bildene mindre i photoeditor, syns de blir like store når jeg legger de inn i headern, jeg..Hmm!Får prøve litt til..:)

Anna&Odjuren said...

Skönt att ryggen är bättre!
Själv har jag lite värre idag, efter att ja jobbat...
Men förhoppningsvis så känns det bättre i morrn :)
Det jobbiga är att jag blir frustrerad av att inte kunna gå som jag vill.. Men men, så är det :)

Jag har oxå hört det ang tikar!
Men än så länge har jag inte märkt nå, Tora är ju alldles för liten ännu tack och lov ;p
Men jag har som sagt för mig att tikar som bor ihop tajmar sina löp.
Det återstår att se här hemma!
Så himla skönt att Trassel är kastrerad!!

Ha d Bra :)

Kram

Susanne och Pebbels said...

Om du hade bott lite närmare hade jag gärna hjälpt dig!

Nu har jag lagt in en ny bild, sitter och fixar lite med bilder jag har.

Om du inte kommer på hur du ska göra så kan du skicka bilden till mig så kan jag fixa den åt dig.

Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin