Saturday, January 17, 2009

It's a dogs´ life!

Remember, if a dog was the teacher - you would learn things like:
When loved ones come home, always run to greet them Never pass up the opportunity to go for a joyride...
Allow the experience of fresh air and the wind in your face to be pure ecstasy
Take naps. Stretch before rising. Run, romp, and play daily.
Thrive on attention and let people touch you.
Avoid biting when a simple growl will do. On warm days, stop to lie on your back on the grass.On hot days, drink lots of water and lie under a shady tree. When you're happy, dance around and wag your entire body.
Delight in the simple joy of a long walk.
Be loyal. Never pretend to be something you're not. If what you want lies buried, dig until you find it.
When someone is having a bad day, be silent, sit close by and nuzzle them gently. ENJOY EVERY MOMENT OF EVERY DAY!

Ellers går no dagan, og "småen" og jeg har atter hatt oss noen byturer og gjort byen "utrygg" (neida!) Han skjønner vel ikke helt hva som skjer, plutselig er det by, larm, hunder og klikker for alle penga... Tenker i mitt hode at man kan jo alltids prøve trene som OM man skulle prøvd å bestått en Ferdselsprøve..om et par år..he he... ;) Men til det var han nok sånn umiddelbart altfor INTENST opptatt av et par på skateboard feks. (Aldri sett før...) Så himmelsk gøy det der så ut.... Det står jo omtrent skrevet ordet LEK midt i panna på han..."Kan iiikkke jeg også fååå loooov?! " (Note to myself:Kjøpe skateboard til Marce-Boogie til sommern...?) (Ellers bryr han seg forøvrig intet om syklister, joggere, larm og støy osv.. )Men så var det dette med kontakt (med meg feks!) og andre hunder. Jeg vet nok hva som kan friste mer som positiv forsterker, men har droppet det foreløpig. Den høyt elskede kongen, nemlig... Kanskje jeg skulle prøvd allikevel en dag, montro...
**********
Så har vi hatt noen fine kveldsturer på skogen; måneskinn, vakkert og såpass lyst at man har ikke engang hatt behov for hodelykt! Vinteren kan sannelig være vakker, og jeg er tross alt glad for de variasjonene vi har i årstider her nord...( Men regn og søle og is kan jo de høyere makter godt droppe, sånn sett..!) Litt snø har det falt, men nede "på flata" er det is under, så har vært i sportsbutikken og kjøpt meg nye brodder!! (Brodder ruler, forøvrig! Men kan vel styre meg for å bli observert med de på byn...*plysstre* Klikk-klakk...) Beats big time det å krype rundt som ei knehøne på isen med hund og kneble seg fast i lyktestolper...
**********
Til uka må jeg få trent noe felt igjen. Så har jeg lyst å ta en tur på skogen med sekken og gjemme den og se om jeg etterhvert også kan få en halsmelding(skallmarkering) ved et evt funn på denne. Meeeen jeg skulle trene TYST også... Hvordan jeg får til det (tyst altså!) sliter jeg litt med. Hvis noen har noen tips er jeg veldig mottakelig, altså! :) (Han tier jo selvsagt når "o-store-kong" dukker opp, men det skulle vel vært litt mer system i det hele...;)
**********
Og så *trommehvirvel* var det mors nye fotoapparat, som for ikke å glemme har stått høyt ranket på agendaen.... Intenst fordypt i bruksanvisning, og finner raskt mine ofre som har intet annet valg enn å kjapt stille opp som modeller når det skal knipses og testes...(Og da er det jo kjekt å ha hund når gubben går lei...) Det var det veeeeldig så gøy dette skulle være...!
**********
Dagens kommentar på byen fra ukjent dame med Border collie som beundringsverdig iakttar pelsen til Marco mens hun samtidig rusker litt i den: "Er dette en POLARschæfer?" :) He he.... :)

Ha en riktig fin dag dere som måtte lese bloggen! :)

2 comments:

Anna&Odjuren said...

Halloj!
Har faktikst inte hört nån annan träna med pipa här, så det är ju bra för våran skull ;p

Marco är så himla stor och stilig!!! :D

Mhm, man har verkligen att träna på med ny system kamera!!
Har inte kommit så himla långt här egentligen, men det kommer ;p

Ha D Bra!
KRAM

Susanne och Pebbels said...

Hihihi Polarscäfer :) Härligt att ni har snö och kallt. Vi har plusgrader och bara grått över allt.

Skrattade gott när jag läste din kommentar på min blogg om när Marco sprang in på fotbollsplanen så har Vilda gjort när hon var yngre också och det var så piiiinsamt.


Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin