Monday, January 26, 2009

Another One Bites The Dust

Nok en helg har i et vanvittig tempo passert - og for engangsskyld har jeg ikke engang fått summet meg til å logge inn på nett...! (Må jo være bortimot ny rekord, det...) Og hva har jeg brukt tida til? Joda, mesteparten av tiden har undertegnede stått med hodet og nesa nedi malingsspannet; har nemlig oppdaget en helt magisk maling som tørker på "no time", og som heller ikke lukter... Derfor var det (uungåelig) også dags for å gyve løs på et par prosjekter jeg har hatt stående her litt for lenge..som feks. 2500 meter med liste-maling og maskering. (Det hørtes nok fristende ut, tipper jeg....) Og når man like greitt var i gang med å grise, så kunne man jo bare hoppe i et par andre prosjekter som har stått på hold - så jeg malte noen gamle nattbord og satte på nye knotter. Ble som nytt, det! :)Zoome-zoome...Zoome enda litt mer...(...hørte jeg gjesp.....?! )
Meeen, når snøen fremdeles laver ned, og vi snart skriver en meter (iallefall utenfor stuevinduet), var det samtidig dags å finne frem skiene. Dermed har vi faktisk vært ute og gått på ski og trekt med hundene hver kveld... Det er vel en underdrivelse å si at jeg ikke er støl i kroppen, og det attpåtil i muskler jeg ikke engang visste eksisterte........
Litt "photo-shooting" ble det altså tid til.....Alle rett utforbi døra...
Innimellom flekkene har hundene hatt det gøy med å race rundt i hagen..(trykk for str versjon). Her to veldig glade jenter og gutter! (Og ikke engang se på de stakkars pryd- og bærbuskene mine som er fullstendig dekt i tung snø...Det kan vel aldri gå bra...?!)Hmmm, ja... Marco jakter fordi Priscilla (Ulva) iblandt er altfor "kostbar" til å jakte på Marco. Bruker ende med at han løper forbi henne sånn at det iallefall SER UT SOM hun jakter på ham....Om han da ikke får inn noen dirty tricks! Oftest! (se litt under) Sjekk fjeset til Marco - har du sett en så GLAD hund???! Bestandig glad, han..! Og endelig fått viljen sin... (Glem han i bakgrunnen; i den drakta der ser vedkommende ut som en fange fra Ullersmo landsfengsel eller no som tilfeldigvis har samfunnstjeneste i VÅR hage .....med å plukke hundemøkk....! )
Noen dirty tricks.... Stakars Ulva står kneblet i et grep der Marco har tvinnet labben rundt hodet hennes - mens han omtrent henger i lufta. (Japp, hun henger fast i strupen..)
Vel, det hundehuset er omtrent snødd ned ft, og "Priscilla" har til Marcos enorme glede flyttet inn "på hybeln" for en periode... Det har seg sånn at den hundegården står plassert rett under taket der snø-skredene går i ett, og det blir derfor i blandt litt risky business å oppholde seg der ute.....Så ft ligger Ulva inne og er furten fordi hun selvsagt engster seg for hvordan det står til i "leiligheten" hennes...("Husket jeg på å vanne alle blomstene? Låste jeg døra?? Slått av kokeplatene?? Kan det faktisk være sånn at den ufyselige nabokatten har flyttet inn...osv osv....")


Så må jeg takke så veldig for hyggelig AWARD som jeg har fått - kommer innom og"henter den" i morgen, jenter! :)

3 comments:

Anna&Odjuren said...

Oj oj vad jag verkligen älskar naturkorten du knäpper!! Ser så himla lugnt och fridfullt ut :)

Ja brukar social/passivitetsträna Tora ensam, då jag inte vill att hon ska ta över Axas fånigheter.
Men behöver till stan lite med Axa oxå, och Tora kan ju inte vara ensam hemma ännu, så därför blev det bägge flickorna på stan :)
Tror tillochmed att Tora har bra innverkande på rädda Axa, Tora är ju inte rädd för nåt på stan :)

Jane lämnade de ensam ett tag häromkvällen när jag jobbade, och det gick faktikst ganska bra! Tora ylade 2 ggr och pep ytters lite, men annars var hon tyst:)
Ibland ger jag de ett litet ben, vill inte ge någe större när vi inte är hemma, lite rädd att det kan fastna.. :/ Och då håller hon sig lugn i nån minut innan hon börjar om..
Buren vi har är för liten för Tora tyvärr..
Men ska nog köra med att stänga grinden till vardagsrummet iaf, då blir det ju lite mindre!

Ja, är meningen att Janie ska få filma nån kväll så ni kan se hur långt vi har kommit, och om nån har tips/råd :)
nu jobbar jag sent i två kvällar, så det blir sen nån gång :)

dina hundar kommer riktigt bra överens va? Sånna fina lekkort tänkte jag!!! Måste vara skönt att ha två jämnstora hundar, som kan leka ordentligt med varandra!!

Kram!

Susanne och Pebbels said...

Fantatsiska kort, åååååh vad jag vill ha en husky! De är så vackra, men så länge man bor i lägenhet så lär det inte bli någon.

Jättefina bilder du har tagit, det ser så lugnt och skönt ut. Här i Stockholm är det sånt tempo hela tiden.

Kram!

MAJA said...

Hallo! Kan vel bli i overkant mange tre- og himmelkort, men er litt for gøy med nytt kamera og all snøen som plutselig kom dalende...Ellers har jeg nok bikket kamera ørlite opp så alle nabohusene ikke syns..ehemm..men kunne godt tenkt meg å bo enda landligere til, samtidig som jeg jo også er litt byjente..:)
Hopper en tur over til bloggene deres!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin