Friday, January 30, 2009

Gravitasjon

Sukk, det er bare helt praktfullt i marka ft, og jeg hadde derfor seriøse problemer med å la kamera ligge igjen hjemme da vi for engangsskyld skulle avsted på ski mens det var lyst ute her forelden. (Tror jammen meg dagene har blitt litt lengre....?! ) 7-8 minus og gnistrende forhold - på alle måter! Så mye søk eller lydighetstrening (utenom inne.....) har det ikke blitt; skiene har helt klart blitt mest prioritert - så kondisjonstrening har det ikke manglet på for to og firbeinte. Og det kommer jo utvilsomt godt med for undertegnede som riktig boltret seg i matfatet rundt juletider..... Hvordan jeg i det hele tatt innbilte meg at jeg ikke skulle delta i gildet med slik iver og glød, står for meg som svært uklart... Jeg bakte da vitterlig nok "bare" tre store langpanner med sjokoladekake og delfia, banankake og krydderkaker ...(Ikke mye julekaker kanskje, he he).. Det må vel samtidig innrømmes at det lå en ørliten baktanke her med et slags håp og intensjon om at min mann kanskje endelig ble tilfreds og om mulig faktisk kunne gå lei kaker.....?! (Did not happen! Og det ble m.a.o visst ikke jeg heller...) Samtidig var vel unektelig dette kvantum av kaker også nok til å fore en hel familie med åtte unger...og ikke stort sett bare oss to....Busted! Og mens man står der og zoomer og fotograferer benytta selvsagt en liten skurk sjansen til å stjele staven til mor.....Marco troner selvsagt først i løypa...En helt annen ting er at vi må bytte gulv, og da fortrinnsvis i stua. Så kveldene har og gått med til å shoppe rundt etter parkett. Etter vel ti år med hund i hus må vel de engang så fint slipte og nylakkede gulvene betegnes som alt annet enn lekre; såpass ille at man får flis i beina (Argh!), og mor har tatt i bruk tape for å lime fast oppharvet treverk....! Not funny....! Så er vel aberet også følgende: hvor lang tid tar det egentlig før den evt nye parketten også ser ut som noe som fulgte med huset den gang det ble bygget på midten av 50-tallet....? Laminat er vel et godt alternativ med hund, men pusete meg syns det er sååååå kaaaaldt å gåååå pååå...."Big" decisions... :)
Ønsker dere som måtte lese bloggen en riktig fin helg!

"Gravitasjon" : DumDum Boys, 2006

2 comments:

Susanne och Pebbels said...

Ååååå vilka fina bilder! Ni har ju massor med snö! Lika bra att passa på att konditionsträna hundarna i snön medan det går. :)

KRAM

Anna&Odjuren said...

Älskar dina utsiktsbilder!! :)

Jaa köpte en typ sådan munkorg häromdagen, men den var i plast. Men den sitter inte åt så där över nosen, så det ska nog gå bra att vänja Axa vid den.
Har provat lite under morgonpromenaden, hon är ju så nära backen lilletaxen, så hon drar nosen i marken och försöker få av den!
Men med lite godis och tålamod så blir det nog bra :)

Hoppas du haft en kanon helg!!

KRAM

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin