Wednesday, April 1, 2009

Hung Up!

Bedre med en kong i kjeften.....enn ti i lomma til mor. Var det ikke sånn det ordtaket var?! Hmm... Iallefall har Marco og jeg vært aleine i heimen noen få dager da far skulle i vei på jobb et annet sted. Og Huskymor ble med hun også. Tydeligvis har Der Kommisar skjønt at han er herren i huset, for her passes på så det står etter...Puh! Kommer ikke mange fremmede biler i nærheten av tunet her uten at alarmsentralen går, nei...Men det er jo greitt - så mye rart som det er rundtforbi med den nye, og ikke mindre utbredte "trenden" med ran i hus når folk er hjemme... Da kan han jo godt få vise hva han er god for.... Se det ja..for de som har lurt på den saken.. her har vi et "unikt" bilde av meg ute i felten. Ikke så veldig "stylet" akkurat til tross for "premieren"..men prøver lære gubbelure å fotografere litt..dvs slippe han til på mitt nye kamera, heter det vel..Vel,blir sikkert lenge til neste gang det kommer bilde av meg her...dette føltes veeeldig snålt!:)
Vi fant veien til skogen i ettermiddag - nytt område denne gangen for variasjon. Helt fryktelig å ta seg frem på skogsbilveiene ft- et gjørme og leirekaos av dimensjoner - trodde et øyeblikk jeg skulle skli ut da jeg mistet veigrepet i den bratteste skrenten - of course... Marco var baksete-passasjer, ("Oh,lykke!" ) -en litt slitsom en til tider pga et par andre observerte hunder langs hovedveien... Men etterhvert hørte han faktisk når jeg måtte korrigere - himmelsk masse rooos og "duttelutten-og-godgutten-til-moooor" når han var stille. Ellers hadde det blitt øreklokker neste, for det gjaller virkelig i ørene med den typen der rett bak ryggen.. Men ellers satt han naturligvis der staut som en kar! Viste seg at låsen til bakdøra var kaputt, og vi fikk den ikke opp sånn at jeg fikk plassert han i hundeburet sitt...derav oppgradert posisjon til baksete ft! Far hisser Marco opp med pinner...(..ikke akkurat noe behov lengre sånn sett!)
Kjørte bare noen enkle øvelser på han, og fremfor alt å avlevere kongen. Han er jo (som sagt..) fremdeles himmelsk sær på den! Leking eller ikke- å beholde byttet er uansett virkelig den største stas i hele verden! Glemte den andre kongen i bilen, og frustrert og rød i topplokket (uavhengig av sol!) satt jeg meg bare nedi sola og lot som jeg ikke brydde meg...(Ja, gjett om jeg gjorde! Grrr!) Og tror du han hadde det gøy? Vidunderbarnet løp rundt og kosa seg verre,la seg under et tre og gnagde i vilden sky, for så å løpe mot meg på ert!! Fikk samlet meg og vasset i vei til bilen og henta den og klikkern. Nååååå eller aldri- nå må vi få dette til! Vet ikke hvor mange runder jeg kjørte på det... Slenge kong...og når han slapp den ene kom en ny ut i i lufta. (Mao kjempehøy stressor) Men iaf endte det med at han fikk sitt klikk etter å ha sluppet kongen foran beina på meg -og til slutt med kommando "taaakk" uten at den andre var synlig...slik at jeg kunne kaste ut kong nr 2... (snakk om å være bortskjemt!) Men han slipper uansett ikke om det ikke er like gjevt, så kan bare glemme det der.. Til slutt kunne jeg ta alt enkelt og greitt ifra han.. (uten en masse gnell og kjefting..!Fra hans side vel og merke..)Gikk også et felt med han. Det ble en salgs korridor, 50 meter frem og 10 i bredda-og masse overtråkk. Han ser ikke ut til å bli det spøtt lei oppgaven, like herlig begeistret hver eneste gang - og fiser i vei for å hente pinnene. Leter de opp konsentrert og fin. Ja, jeg har gått tilbake til å legge pinner i feltet foreløpig, fordi han er mye flinkere på å avlevere de på en ordentlig måte. Vet ikke hva det er med votter og sko, men det er tydelig at det er ganske så jevt, og må ha kongen frem for å få til en grei avlevering - ellers vil han helst beholde det selv.... Ble en lengre kveldstur ("powerwalk" blir vel rette uttrykket, he he) i kveld slik at Marco kunne få være litt asfaltsliper, og også mor få litt trim, samt et aaaldri så lite håp om å treffe en hund eller to man kunne passere, men dengang ei... Vi må nok ta oss en bytur sooner than later...! Det er ellers tungt om dagene - kan ikke huske sist jeg sov mer enn 3-4 timer i strekk.(Dvs det totale på et døgn) Det er slitsomt når dagene, ukene og månedene går på det viset, ettersom det ikke bare er snakk om en eller to foreseelser i uka akkurat. Sånn er det hver dag - hele tiden! Det er altså absolutt ikke uvant til å være meg - og det er og blir ganske så slitsomt.
Tenk å være "normal"..og fått sovet 7-8 timer i blandt.... Så deilig det må være!..*Sukk*! ...Så her sitter jeg altså fremdeles..klokka tikker mot 03. Sliten er jeg selvsagt etter forrige natt, og natten før der osv...men søvnen kicker bare ikke inn før 4-5 tiden om morgenen... Hung up!?Eller: Hung Up på kong.....(..og uten ører...?!)
"Hung Up": Madonna, 2005

6 comments:

mmmmmmm said...

these dogs look so cool!
please let me know what you think of my artwork...
http://www.untumsmunudmum.blogspot.com

Susanne och Pebbels said...

Nämen, en bild på dig!!! :) Äntligen ett ansikte på den jag "pratar" med.. ;)

Härliga bilder, läste att du powerwalkat oxå, bra där! Jag kom precis hem från en joggingruna med hundarna. Vi har barmark och sol här i Stockholm. Rena våren!

Gällande halsbanden så är Pebbels ett mocka med swarowski kristaller kostade 460 sek (mått 35-42 cm) Vildas är ett fake och köptes på Rusta för 129 kr (medium).

Ska se hur länge det håller! Håller det så får hon ett äkta hon med.

Pebbels halsband: www.seahundochkatt.se

Vildas:
rusta.se

KRAM

Susanne och Pebbels said...

Om du hittar något som du vill ha som finns i en affär här i Sverige så kan jag ju köpa det och skicka till dig.

Anna med Tim o Ina said...

Kul och se en bild på dig!

Åh vad han är fin din schäferkille! Riktigt ståtlig...kan inte se mig mätt på bilderna av honom, vacker är han!

Jaså han larmar också när det kommer folk/bilar? Mina är likadana men Ina är värst...hon skäller massor. Tim låter bara nån enstaka gång.

Anna igen... said...

Förresten, får jag länka till din blogg???

Anna&Odjuren said...

Oh, en bild på självaste Maja, det var det värsta!! :D Kul att se hur du ser ut :)

Tycker verkligen att MArco är så himla stilig!!!

Hur har ni det med vädret nu då, mindre snö och mer vår?
Här i Örbyhus har vi det nästan snöfritt och idag skiner solen, så himla mysigt! :D

KRAM!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin