Friday, September 12, 2008

Summer Moved On


Ikke vet jeg hvor sommeren egentlig ble av - som vanlig kom den og forsvant aldeles for fort. Høsten er ugjenkallelig tilstede med sitt nærvær ; litt hustigere i lufta, kortere dager og trekkfuglene er i ferd med å pakke kofferten med varmere strøk i sikte. Egentlig en tid på året jeg trives godt med. Det blir regelrett FOR lyst for en natteravn i disse månedene som nå er passert; og minimalt med søvn blir det deretter. Jeg greier simpelthen ikke slå av bryter'n og det jeg sitter igjen med blir da en 2-3 timer med søvn pr natt. Det blir man ikke spesielt opplagt av - og langtfra geni-erklært heller...

Jeg lar allikevel bildene tale for seg. Litt fikk jeg da med meg!
Først i juni gikk vinterfrakken til isbjørnungen i huset. Var en del som skulle av... Jeg nevner ikke med et ord all støvsuginga innendørs, selv om snuppa stort sett bor utendørs i sitt HØYT elskede hundehus..
Det ble også avlagt et besøk hos Rugg... (Sjekk posituren, he he) Mest fordi jeg aldri har sett bjørn "live".Selvsagt er det å foretrekke at de lever ute i naturen i vill tilstand. Vi var svært heldige som fikk en helt "egen" guide i det vi ankom Vassfaret noe sent utpå dagen. Super service, det!
... I vinter avla forresten en av Rugg's ville artsfrender en liten visitt innom Telemark og vakre Vinje (under) Tvillingene var kule! For en fart - og med en presisjon uten like... Meeen jeg legger IKKE skjul på at jeg syns veldig lite om at de blir tatt av dage etter et par sesonger pga plassmangel... Omplassering til andre dyreparker var visst en umulig affære...
Man kommer aldri utenom en tur til Vinje. Og også i år ble det fokus på kanopadling, ørretfiske og selvsagt turer med hundene i fjellet i nærområdet og på Vågslid og Haukeli...


On the beach!! ...En hel masse bading ble det også tid til. Her har SIberian Huskysnuppa gravd seg ned i sanda for anledningen - når det er varmt og en trenger å avkjøle seg får man bruke fantasien...
"Ohoi...! Noen som har sett en ulv på vidvanke her...?????"

Med utsikt fra residensen; Playa del Traume...


Det går unna med to trekkevillige hunder i nedoverbakke....

Marco's første tur i fjellheimen - og han digga det selvsagt villt!

Samtidig har småen vokst seg til og blitt en mørk og vakker schæfer - med et underverk av en pels.. Det ble en varm sommer..... Så det er nok en gutt her som også imøteser høsten med stor glede. Det skal bli deilig å slippe vente helt til sola går ned for å trene og ta turene sine....
Mye oppmerksomhet får han visst også. Skulle tro det var utstillingslinjer man hadde valgt - men det vil jeg altså ikke ha på meg!! (Og heller ikke Marco...)Han er min nye "Thunderstruck" på spor, feltsøk og på tur- og overbeviste stort her om dagen da han gikk én km på asfaltspor...Ikke helt planlagt da..men far hadde flere timer tidligere gått fra oss og den eneste som vis(s)te vei var småen....Godt man allikevel kan brukes til noe fornuftig her! Dvs. forutenom å strategisk nok bli utnytta kynisk til å finne sjokoladen far stadig vekk gjemmer vekk her og der i huset. Han har nemlig sine egne, helt spesielle lagerdepot gjemt i reserve på ymse steder i huset i tilfelle drastisk blodsukkerfall...(En livsfarlig tilstand for en "sugarholic"...)

I grunnen er det forresten nesten en skam at vi ikke trener skyds med Marco også, så mye som bor innabords både av motor, kamp-, jakt-, og byttedrift. Men han er den han er - og bedre blir det vel ikke?!
Han vokter iallefall sitt hjem med en kraftig og grov røst - men det skal han også få lov til!


"Summer Moved On" : A-HA, 2000 (Trykk og du har videoen der..)

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin