Thursday, August 27, 2009

Summer Moved On...

Jeg skal ikke påstå at formen har vært så veeeeldig å skryte av lately -- MEN er det noe som utvilsomt hjelper på så er det natur,stillhet og ro! Nothing beats that! Terapi for kropp og sjel! Og med ferieutsikter hvor ordet lavbudsjett-ferie med ett har fått en mer nyansert mening (da *kremt* tidenes rest-skattekrav tilfeldigvis ramlet ned i postkassa...) var det bare å skrape sammen sykler, kano, fiskestenger og soveposer og sikte oss inn på et av de stedene vi trives best i hele verden.. Hvor også utsiktene til å gå i fjellet og padle kano er høyst tilstedeværende..Og å trene hund langt mer morsomt enn her nede i flåtte-kolonien! Felt, spor og søkstrening samt litt lydighet har ergo stått på programmet. (Og det blåste jo en del fra samtlige vindretninger utenom akkurat motvind da vi la feltet - så skal si gutten LØP! ... OG han er jo ikke akkurat den som gir opp heller...)
Besøk hos eier av hundespann på 12 stk Alaska Husky er også tilbakelagt - og i øyeblikket befinner det seg nå en stk mann i residensen som "ikke" lot seg inspirere og som samtidig ser ut til å øyne muligheter for utviding av to-spannet sitt. (Gjenstår vel bare å søke om tillatelse fra "høyeste hold" da vil jeg tro, he he..)
Desverre måtte Tromsø-turen vike denne gangen..hvor enn mye jeg skulle ønsket å få truffet noen personer som står meg svært så nær!
Med andre ord er grunnen til bloggtørken i det siste inten annet enn ekstraordinær ferie! Og selvsagt har jeg tatt bilder så det monner...:
Litt regn på veg innover fjella...
Utsikten fra "Casa del Traume" som møtte en hver morgen en slo opp øya...Her litt av den store, fine stranda nede ved vannet...
Herlig med ei hel strand for seg selv hvor hundene kan løpet løse og riktig boltre seg!
I kill you! "Drepe-leken"--Yohooo! Legg merke til at ingen av Marcos labber toucher bakken...Tjihi!Ikke ofte Priscilla gidder leke med "lillebror"--Voksne damer vil visst opparbeide seg respekt fra innpåslitne lillebrødre som eeeeeeeeeeelsker kamp- og jaktleker!

Citizens on Patrol!Tuddelu! Manglet visst bare en rød badedrakt akkurat nå da...Så vil jeg bare hilse til oppdretteren min og si at ferien ikke var så verst...:)Fint sykkelterreng også... En av dagene syklet vi faktisk en mil med hundene "på trekk". Var visst en kar i høyre hjørne som like gjerne dro med seg sykkel´n på stranda-- Og hva muligheter for padling og fisking angår skal man jo absolutt heller ikke klage... Ørreten hoppa nesten inn i kanoen...ehemm!
" Hold ut far! Jeg kommer, jeg kommer. Jeg skal redde deg, jeg!" Marco syns det var like greitt å svømme etter kanoen.. Godt man fikk lurt ham inn i bilburet før ferden gikk videre, for jeg kan love deg det var strømninger i elva som rant ut like ved (bakerst i bildet) --og fyttekatta som vi jobba for å komme oss tilbake igjen... Wouoff! (Til orientering brukte vi andre årer da..)"Look what the cat dragged in". Amerikansk football på menyen - "Og den er MIN og BARE MIIIIN! "..(Sjekk det litt vel bestemte, mørke blikket..:) ...Og selvsagt var den punktert på ca to sekunder... (Min dypeste beklagelse til evt. eier som gjenglemte ballen..og som like fort fant veien til de evige jaktmarker...)
Men egentlig er jeg ganske fin når jeg poserer...(Så usedvanlig stille og rolig man kan se ut, hmmmm!)
Litt nærbilde av fjellet..... Det var observert tre stk bjørn i nære trakter. En av disse hadde i følge "folkemunne" stått og vinket til bilistene i veikanten...Hmmm...! Ble jo litt vel "spennende" for oss byfolk da ta vi da tok turen til fjells på Vehus der nok en bjørn har overvintret to vintre på rad.;) (Og oddsen er nok hller IKKE så høy for å se de så sky som de er)Værskifte...Sol og regn..!Footprints in the sand! Hmm, jeg TROR det er Ulvas labber (eller rettere sagt KLØR...)... På den andre siden observerte far i huset GAUPE på tunet en mørk og stormfull aften, så det er jo godt mulig det er gaupespor da jeg regner med den heller ikke hadde klipt klørne på en stund... (Kan forresten opplyse om at HELE ALARMSENTRALEN tok av inni huset da gaupa ruslet forbi vinduet....!)Ellers avdekte jeg jo selveste drømmehuset som lå strategisk velplassert rett ved vannet- Taktisk snek meg rundt som reneste HIAWATHA i ført kamo-utstyr for å sikre meg noen bilder.. Men det var sannelig ikke lett å få til gode bilder på en litt diskré måte uten å omtrent måtte klatre inn på balkongen..(..og da hadde vel arrestajon vært neste på menyen, tenker jeg) Såpass for seg selv lå residensen plassert.(Men allikevel med stoooorsveis utsikt.) Teeenk å bodd her- kunne jo bare ha slentret ut på plenen i ført pysjamasen om morran.. Sukk! Så om eier lese bloggen (..hvilket jeg nok desverre tror er svært lite sannsynlig...og kanskje like greitt?) vil jeg bare opplyse om at jeg er beredt til å overta på flekken! Anytime!!

Med hilsen fra Wyoming... Min amerikanske venninne og familie ferierte tradisjon tro i Wyoming også dette året. Og tradisjon tro er jeg like misunnelig hvert år... Tenk å sitte på en hesterygg og ri fire hele timer innover Rocky Mountains fantastiske natur... Sukk!

Vil bare ønske de som titter innom en riktig God Helg!

"Summer Moved On": Aha

3 comments:

Susanne och Pebbels said...

Vad härligt! Att vistas i naturen är verkligen skönt för både kropp o själ. Jätetfina bilder som vanligt. Jag försökte klicka på dem men de blev inte större :(

Skönt att höra ifrån dig igen,

Klem!

Karin och Wilma said...

Vilka härliga vyer. En riktig tur blev det med vandring, cykling och kanot! Har bara vandrat i Norge en gång och det var otroligt vackert, ska jag göra om någon gång! Nu i höst pratar vi om att vandra i Grekland, också fantastiskt vackert, fast de bergen är annorlunda, lite mer vilda.

kram

Jennie och Exxa said...

Åh så vackra bilder, underbara som vanligt!! *avundsjuk*
Nja, bloggen har inte varit prio ett det sista, blivit arbetslös bl a och har mått ganska dåligt. Men nu är jag igång igen! :)
Är dåligt med såna butiker häromkring, finns en stor djuraffär i Lidköping som heter Zoo men de har inte speciellt mycket till huskys tyvärr. Jag brukar alltid beställa allt sånt från internet eller köpa på SPHKs utställningar, MR-koppel t ex brukar alltid sälja selar och dylikt där. När kommer ni till Sverige?? Kram på er!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin