Tuesday, February 3, 2009

Enhjørninger og 80-tallet...

Det er godt mulig det bare er jeg som begynner å bli gammel, men......

Husker du det fantastiske tiåret hvor:
* Vi trodde at George Michael var hetero
* Vi sto i kø utenfor telefonkiosker når vi skulle ringe hjem …
* Hockeysveisen fantes på enhver moderne manns hode …
* Seilersko ble betraktet som både klassiske og tidløse …
* En krusete permanent ble ansett som en trendy frisyre på både jenter og gutter …
* Å ha en Ball-genser var den største lykke på jord
* Dirty dancing stjernen Patrick Swayze var super sexy …
* Et Lycra plagg ved navn "Body" hadde en naturlig plass i alle jenters garderober …(Ps. fra undertegnede: Og ikke minst en unik kombinasjon når man skulle ut på byen....)
* Skulderputer, jo større desto bedre, ga oss en "naturlig silhuett"
* Maskaraen skulle ikke være svart, men ha samme farge som øynene
* Alle matretter som inneholdt ananas het noe med Hawaii …
* Den heftigste forretten var rekecocktail og den flotteste desserten 'glace au four' …
* Vi kunne ikke hoppe på gulvet når vi hørte på musikk, da ble det hakk i platene …
* Det fantes ett spesielt møbel hvor platespilleren sto som ble kalt stereobenk …
* Vi meldte oss inn i bokklubber, musikklubber og vi samlet på uttallige kort og bilder av popstjerner,idrettshelter og dyr …
* Det hvite mirakelet Tippex var den eneste måten årette opp skrivefeil på …
* Tights og stor t-skjorte var en helt naturlig kombinasjon …
* De aller fineste plakatene/bildene vi hadde påveggen illustrerte kyssende par i solnedgang, gråtende barneansikt og galopperende enhjørninger
* Vi gikk på aerobic med stringtruse utenpå gymdrakten og syntes det var helt naturlig (og sexy)…
* "Jeg skriver ut en sjekk!" - var en ganske alminnelig replikk …
* Fastfood var det samme som grillpølse med tilbehør …
* Joggedress var ikke joggedress, men et dagligantrekk med ribbestrikkede Amerika-sokker rullet ned utenpå, eller med oppbrettede bukseben og høyhælte pumps attåt …

Du vet derimot at du lever i 2009 når:
1. Du har 12 telefonnummer til en familie på 4 personer …
2. Du sender en e-mail til den personen som sitter ved siden av deg …
3. Årsaken til at du har mistet kontakten med gamle venner, er at du ikke har e-mail adressen deres …
4. Du har jobbet på samme kontorpult i 4 år, men for tre ulike firmaer ...
5. Du ringer familien for å høre om de er hjemme i det øyeblikket du kjører inn i garasjen …
7. Du får panikk om du glemmer mobiltelefonen din hjemme og du må snu for å hente den …
8. Det første du gjør når du står opp er å gå online,før du henter en kaffe i espressomaskinen …
9. Du legger hodet på skakke når du ler …
10. Du leser dette og nikker og ler …
11. Du vet presis hvem du skal sende denne mailen videre til …
12. Du er for opptatt til å legge merke til at nummer 6 i denne listen er borte …
13. Du måtte skrolle opp igjen for å sjekke at den faktisk ikke var der …
14. Og nå sitter du der og ler for deg selv …He – he …

For det var jo sånn det var ! (..eller fremdeles ER for noen unike sjeler som enda ikke har tatt steget utfra det tiåret, antar jeg? :) Innleggene mine under "musikk" og mine konsertopplevelse fra i fjor sommer levner vel liten tvil om at det fortsatt eksisterer noen verdige kandidater.. )

Noen mer verdige representanter for det tiåret enn nettopp Bon Jovi ,kan vel umulig oppdrives. Ikke bare puddelsveisen intakt - (og sannsynligvis også buksene..he-he...mammamia!) men absolutt også musikken...som fremdeles står til terningkast seks...! Nå fikk jeg ikke heller lov å publisere bilder av mannen min fra de tider (også en kjekk sak!) , så da antar jeg disse får duge...

Fra hundefronten: Intet nytt under solen, bortsett fra at min bedre halvdel har hatt med seg de to firbeinte utpå trekk og *knock on wood* nå trekker de i tospann uten at det går fullstendig trill-rundt for den svært lekne, kjekke. mørke og velpelsede unge mannen ...(og vi prater fremdeles hund selv om min mann ikke ser så aller verst ut han heller!) Så ingenting å si på kondisjons-treninga ft - og antar således forventningene til aktivitet fremover kommer til å ligge skyhøyt slik at vi nok aldri slipper unna den delen av hundeholdet! :)
Grunnen til at jeg ikke har deltatt med like stor iver har kort sagt med det å gjøre at jeg har vært bortimot besatt med å bli ferdig med div. malingsprosjekter. Skal helst bli ferdig før jeg knapt har fått maling på penseln...Ikke størst tålmodighet, må innrømmes... (Samtidig må innrømmes at man kan bli påtrengende sur av å ikke komme seg ut å gå!!! )

Men...Pussig så "nytt" og fint ting kan bli bare med noen malingsstrøk...! Mens jeg jo var i gang med griseriet, kastet jeg meg bokstavelig talt over furusenga som nå matcher hvite nattbord.. Derfor har vi sovet på sofaen i natt - og derfor ble vi vekket av en overglad Marco ved gryninga i dag kl. 07.. (og da hadde jeg kanskje sovet to timer...) Ingenting er derimot så kos som å bli vekket av en glad hund som susser deg i munnvika med verdens lengste bart..he he.. (Og abolutt den eneste barten som kommer i nærheten av mitt fjes, he he!)

Forøvrig mista jeg en "plastdings" til kamera .(..aner faktisk ikke hva den brukes til, *flau* men ser ut som endestykket på en mikro-hårføner! Noen som vet- og syns det høres gjenkjennbart ut?? ) Måtte derfor noe ufrivillig utpå tur i samme området jeg var og fotograferte sist og spane om det kunne ligge på bakken et sted der i skogen...
...Og hva gjør man når man har sporhund i hus? Man utnytter selvsagt muligheten grovt til å la hunden gjennomsøke det som søkes kan... (En suveren erfaring fra den gang vi hadde Caro, og selvsagt noe jeg ser muligheten i fremdeles!) Vi fant det ikke, så da er jeg rimelig sikker det ikke var der jeg trodde jeg mistet det - såpass stoler jeg jo på småen! ;)
Derimot fant han et par flunkende nye skinnhansker....hmmm...så aldri så galt at det ikke er godt for noe...

Ellers har det vært fint lite med lydighetstrening; men vi har såvidt begynt å trene på "kryp"..He- he..:Rompa opp og Bamse i bakken...Han ser jo altfor søt ut der han åler seg fremover på den berømmelige parketten jeg nevnte i et visst annet innlegg...og mao. kanskje ikke rart den er oppklort...

Til slutt: En kort påminnelse om hvor kaldt det for tiden er ute : (Beware dogs!!)

YouTube link: "Enhjørning" : DumDumBoys, 2006 (Kanon låt!)

4 comments:

Anna&Odjuren said...

Hahaha himla kul text!!! :D :D

Tror inte hon skäller för att hon är rädd. Iaf inte denna gång, hon ser inte rädd ut nämligen..
Gången innan de var ensam så kom jag in precis när hon börjat skälla på Trassel, så säkert trodde hon att genom att skälla så kom jag tillbaka den här gången!
Men men, vi tränar vidare så klart :)

Jaa, krypa kan inte va allt för krångligt?!
Funderar lite på "backa", bra med kroppskontroll :p

Idag ska jag iväg ill kiropraktorn, hoppas jag kommer därifrån hel och levande!!

KRAM

Lotta Löfgren said...

tack för titten i vär blogg:) vilka fina hundar det fanns här!!! Nu ska jag titta runt lite hos dig:)

Anonymous said...

men vilken mysig sida du har ..kul att man såg ditt inlägg hos lotta..

såå fina vovvar

Anonymous said...

Koselig å bli kjent med nye hundevenner! :)Og takk for hyggelig kommentar!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin