Wednesday, February 4, 2009

Det 6.bildet - i den 6.mappen...

En vakker hund til det siste - bildet ble tatt bare et år før vi mistet han.

....Det er av vår elskede Caro-gutt som desverre gikk bort for litt over ett år siden.. Caro har jeg skrevet minneord til her inne, så de som ønsker kan gå inn dit og lese mer om han og hva for hund han var.

Caro var vår første schæfer, og på mange måter ble vi vel voksne sammen. En hund med stor H: intelligent, proppfull av drifter, temperament, personlighet, arbeidsglede, mot og vilje. Samtidig så snill og god- og hvor flokken hans betydde alt her i verden. En hund vi som førstegangs hundeeiere lærte så enormt masse av, og som på mange måter ble vår mentor. Med han våknet også interessen for spor og søk- han ble kort sagt ikke bare den turkameraten vi var ute etter! ..Og han var jo selvsagt også gutten vår..!
Savner deg enormt, gutten min... I blandt er det bare så vanskelig å fatte at vi aldri skal få se deg mer... Vi glemmer deg aldri..! (..og der kom visst noen tårer..)

***********
En politimann skrev engang dette om sin hund; jeg syns det var velvalgte ord å huske på:
"Han är din vän, din partner, din försvarare, din hund. Du är hans liv, hans kärlek, hans ledare. Han kommer att vara dig trogen till sitt sista hjärtslag. Du måste visa dig värd hans kärlek."
***********

Jeg ble "utmanad" av Susanne og Min Vilda...Man skal gå till den 6:e mappen och velge den 6:e bilde og publisere det på bloggen samt skrive lite grann om det....
Herved utmaner jeg alle andre som måtte lese dette til å gjøre det samme.
***********
Ha en riktig fin helg! :)
YouTube: "Angels" : Robbie Williams, 1997

4 comments:

Susanne och Pebbels said...

Polismannens ord stämmer så väl! Och du skrev på svenska... ;)
Jag vet faktiskt inte om jag har försäkring på Vilda efter hon fyllt tio år, måste kolla upp det.
Er Caro var jättefin, verkligen!

KRAM

Anna&Odjuren said...

Vilken snygging!!
Verkligen väl valda ord av polisen :)

Haha, ja det såg jag! Visst var det Dennis Qaid eller nåt liknande han hette?? Ellen är hysteriskt kul!!

Jaa, det tror jag med! För hon ser som sagt inte stressad eller rädd ut. Bara uttråkad typ..
Men men, vi tränar vidare och hoppas det går över med tiden :p

Kiropraktorn gick bra, jag lever och mår bra! :p

Trevlig helg!

Kram

Anonymous said...

Tack för hälsningen i min blogg! Vilken trevlig sida du har med vackra hundar!

Min hanhund är en vit herdehund och tiken är en blandning mellan vit herdehund/schäfer.

Anonymous said...

Takk alle sammen for fine ord - savner Caro så innmari i blandt. Men du har jo også hatt hund før Susanne og vet hvordan det er når de ikke er der mer.

Anna: Fant linken m. Dennis Quaid og klistret den på bloggen din :)

Anna m. flock:Har faktisk aldri sett en herdehund IRL- virkelig flotte hunder!Kan forestille meg det blir litt pelsstell der også!:)

En riktig fin dag til dere!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin