Saturday, May 16, 2009

Norge i rødt, hvitt og blått...!


(Noen som så bien...?)
(Bildene er tatt ifra hagen vår, med eple- og kirsebærtreet i all sin prakt...)
Vil bare benytte anledningen til å ønske alle som måtte titte innom her en riktig fin 17.mai feiring!! (Sorry, svensker-det er vår nasjonaldag! ;)
Regner med at vi feirer på sedvanlig vis; ut på tur med flagget i sekken. Dog må vi vel også satse på å være litt sosiale da vi ft har familiebesøk her i huset...;-)
Marsipankake, kald PepsiMax, sol og varme...I like!
KJAPT FRA HUNDEFRONTEN:....Har igjen kjørt søk på Marco med ukjent figurant - og han skuffet iallefall ikke!;) Godgutten min!
...Ei heller skuffet han da "Trubaduren" (Marco) og jeg var på tur i nytt turterreng...Vel uvitende om ett stk Herr Orm (huggorm..) som lå gjemt i solsteiken og varmet seg i steinura. Denne ble raskt observert av den unge mannen-derimot ikke av sin fjerne og trøtte eier før han begynte å brumle og knurre og gå mot steinura og jeg OMSIDER ante uråd....Med andre ord reddet han meg trolig meg fra den visse huggorm-død...! (Jeg overdriver "aldri" jeg, nei..uhuuu...) Har helt fobi mot uvesenet, så det er virkelig helt greitt å ha med seg en kar som sier ifra mot sånne "naturattraksjoner"- som heldigvis for oss har vært en svært sjelden attraksjon hittil på vår vei! (All den tid mannen min heller ikke har utviklet følere mot disse... Mja, også var det vel dette med "hva-du-ikke-vet-har-du-ikke-vondt-av" da...) USHJJJ! Frister ikke mye å ta turen dit igjen...! Nope!
Dagens Helt skuer utover mot "ukjente farer"..:)
TIL SLUTT: Hvem tror dere vinner Melodi Grand Prix? I kveld tenker jeg FAKTISK se på (dvs. det jeg orrrrker å LIDE meg gjennom -men satser på å få med meg det mest vesentlige)...he he...Er virkelig mange år siden sist jeg gadd overvære en finale...
Men den norske låta ER jo faktisk knallbra!;) Eller hur?!:)
OPPDATERING: Tror sannelig det på alle måter ble Norge i rødt, hvitt og blått i kveld, da Alexander Rybak utklasset samtlige kandidater i MGP med sine hele 387 poeng! Helt fantastisk. Gratulerer til ham og "teamet" - ufattelig bra gjennomført!

"Norge i rødt, hvitt og blått": Finn Bø, Lars-Erik Larsson

1 comment:

Anna med flock said...

Hoppas ni fick en riktigt härlig nationaldag :)

Tack för din kommentar, blir alltid lika glad över det du skriver. Jag tror att Marco och Ina är ganska lika varandra, snabba, mycket energi, arbetsvilja och kamp/föremålsintresse. Jag tror att Marco kommer bli jätteduktig på söket bara han förstår att han får springa till figgarna och att dom är roliga. Jag kommer ihåg när jag skulle göra mh (mentaltbeskrivning) på Tim som unghund, han var tränad att inte gå fram till främmande människor ute (precis som Marco) så på testet gick han inte ut till avståndsfiguranten som försökte leka med honom utan han bara stod och kollade på mig...."matte vad ska jag göra nu..." och då är Tim egentligen en väldigt människoglad hund.

Hoppas att eran träniing ska fortsätta gå bra. Kul att ni kan cykla med tiken, det skulle jag vilja göra med Ina men jag skulle nog bara slå mig och ramla omkull.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin