Thursday, February 12, 2009

What A Wonderful World...

For en gnistrende dag dette har vært... Rundt -10, og et helt ubeskrivelig flott vær med sol fra skyfri himmel. Det er sånne dager som gjør livet verdt å leve! Dagene blir sakte men sikkert lengre, og det mørkner først i 18-tiden nå.. Ikke mye meg imot!
Startet dagen med hundene med å kjøre et søk på Marco. Han var sitt vanlige, ladede-jeg! Han har det jo usedvanlig travelt med å komme seg ut og lete opp apportene. Det går i 390 - han skjønner av en eller annen grunn alltid "lunta" før jeg omtrent rekker sette han i arbeid. På med sela i full fart, et raskt overblikk med "snuta", - har såvidt tid til å sette seg ved siden av meg (jeg må holde han sånn for sikkerhetsskyld iblandt) før det er ei kolossal fart ut. Oj ,oj . oj---hvilken søks og arbeidslyst på den karen! Ingen som må lokkes ut i sporet der i gården iallefall...! Det er sånn vi vil ha det!
Hadde gravd ned gjenstandene langt under snøen, men det er jo bare gøy for han. Hele jobben unnagjort på få minutter. Må fortsatt bytte med kong ved avlevering. Intet annet duger. Alt er gjevt for den gutten. Min "lille" lavinehund! :)
Litt i det late hjørnet i dag, så jeg lar bildene tale for seg selv... :)
Fjorden har f.t. frosset til is - men "beats me" hvordan folk tør kjøre utpå der allikevel. Noen isfiskere skimtes i det fjerne! Tror jeg talte ca 10 stk...Her skulle det vært sjø, jo...(...og et yrende badeliv om sommern)
Utgangspunktet for skituren vår....med milevis med flotte preparerte løyper...-Behøver du hjelp--? -Jammen, da ordner jeg med stavene...(as usual...)
(Lyden av far i det fjerne: -Eeeeeemmiiiiilllll, din fordømrade unge!!!)"Koste-koste"! Han er sterk, grabben!Verdens søteste, og tøffeste lille Ulva. -20 om natta f.t. og hun vil ikke inn å sove om nettene (Har nemlig prøvd det!). Så hun har bygd "borg" foran åpninga til hundehuset sitt med tepper fra gulv til tak...! Ser litt artig ut. Bor vel en liten interiørdesigner i den huskyen der, ja....På vei hjem i bilen med "Absolute Frostskjegg" : Sånn kan det gå når "matte og husse" drar en med ut i skogen på skitur i flerfoldige minusgrader: frost og rim over hele skjegget!! Neste års avløser for julenissen er herved opp og vedtatt...
"What A Wonderful World" : Louis Armstrong, 1968

7 comments:

Anonymous said...

vilka otroligt vackra bilder på snön..
och på vovvarna såklart..
jag skulle oxå vilja sova ute men jag får inte för min matte...

Anonymous said...

Jättevackra bilder, vad mycket snö ni har! Det verkar vara full fart på din schäferkille, en riktig arbetsmaskin ;) Min brukar också ha lite bråttom ibland....full fart!

Pälsen på mina hundar är ganska lättskött, grus och sand trillar av när det torkar så man behöver inte bada så ofta. Tyvärr fäller dom ju väldigt mycket, det blir som stora tussar men det går ganska bra att plocka upp men visst, mycket städning blir det.

Jag bor ju i lägenhet så jag kan ju tyvärr inte ha mina hundar ute men dom ligger gärna på balkongen eller uta i snön på promenaderna. Min hane har ju en dålig höft så han får inte bli kall så honom har jag extra täcke på ibland för att hålla muskulatutren varm.

Ser härligt ut att åka skidor efter hund, det har jag aldrig gjort.

Anna&Odjuren said...

Ah vad härligt det ser ut!!
Och så himla kul att åka skidor efter hund :)
Tyvärr så kan ju inte jag åka, men jag är ganska sugen att lära mig det, så Tora kan dra till nästa vinter :)
Men vi får se hur det blir, vill ha hennes höfter kollade först så klart.
Men OM de är okey, ja då ska vi inhandla dragsele och lite sånt. Dra däck och skrinda har vi tänkt! :)
Om tjejen tycker det är kul förståts, men det visar sig :)

KRAM!

Susanne och Pebbels said...

UNDERBARA BILDER! Vilda brukar dra Felix i pulka de få dagar som vi har mycket snö här i Stockholm. Hon tycker att det är jättekul, och det gör Felix med. Jag har aldrig åkt skidor bakom hund, men bakom häst...det kanske är samma sak? :)

Kram

Lotta Löfgren said...

oj så vackert:) vi önsar dig o vovvarna en fiin alla hjärtans dag:)

Susanne och Pebbels said...

Japp, jag är ju en gammal häst tjej så förut när jag hade häst åkte jag efter henne varje vinter. Kallas att "tolka", det har nog blivit många kilometer tror jag :)

Nej, inge avundsjuka mellan dem men båda vill ju gärna träna! :)Så om den ena får vänta så kan de blir att den gnyr, oftast då Pebbels.

Ha en fin alla hjärtans dag!

KRAM

Anna&Odjuren said...

Jaa, besviken blev jag iaf..
Och om man är lat så har man väl inte 3 hundar?!
Aja..
Ska försöka få igenom ett besök hos ortopeden i Hudiksvall, och hoppas att han lyssnar på mig. Han brukar göra det iaf! :)

Önskar dig och de dina en underbar Valentines Day!

KRAM

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin