Wednesday, July 29, 2009

Lost...

Totally lost - og fordypt i den nye katalogen! Det er med andre ord ikke bare bra hunder som kommer fra Sverige..Men også IKEA- O-store-IKEA!
Den nye IKEA katalogen ble altså nylig lansert på nett i USA. HER fins minsann maaange godbiter... Fikk rast gjennom katalogen i full fart i dag - så den gir nok rom for et eller flere dybdedykk utpå kvelden og muligheter for å drømme seg litt bort, tenker jeg! Herlige farger, styling og u name it!
...Og altså ikke bare hvitt... ...
nå skulle jeg bare hatt en stylist her ... Men reality checks in.. Det blir nok ikke mange varpene på denne sida av jula med tidenes skattesmell som så fint dumpet nedi postkassa her... Muligens også fordi jeg definitivt har brukt opp min del av "kvoten" da jeg ved siste besøk "for kjapp middag" på nevnte varehus snek meg ubemerket inn i kjøkkenavdelinga og faktisk presterte å handle i skjul for mannen. Hvorpå nevnte "frue" samtidig mestret å balansere ut et halvt service i veska.. til slutt omhyggelig gjemt i smug inn i bilen.
(Selv Ulva som må sies å være bortimot PROFF på å grave ned griseører i hundegården -hadde nok blitt ørlite misunnelig på mine ferdigheter)
Og hvorfor smughandling? Faktum er at jeg og mannen var blitt enige om å ikke bruker mer penger på "unødvendige ting"(hrmf!) inntil nevnte skattebeløp er innkassert hos kemnern... Så da blir gode råd - bokstavelig talt - dyre...
Men jeg vedgår gladelig at jeg nok gikk en smule over streken og handlet mot prinsippene - selv om også følelsen av triumf nok var høyst tilstedeværende overfor en intetanende mann i forsetet, og altså en veske proppfull av tallerkener gjemt innimellom setene.. (En annen sak var at han også hadde gjemt sitt lille varp -handlet på sin egen yndlingsbutikk- et helt annet sted i bilen. Nemlig i ene hundeburet...!) So I guess we are even!
Og hvordan mestret så denne dama å få mannen sin med innover til IKEA-det sikkert mest forhatte objekt blandt ektemenn?? Hvor offentlig krangling antar en ny dimensjon? Hvor voksne menn plutselig forvandrer seg til fireåringer; tramper i gulvet og truer med å forlate arenaen med umiddelbar virkning om ikke kjerringa samler sammen alle 5000 stearinlys og glass og innfinner seg i bilen om max 5 minutt...når man tross alt bare har shoppet i 8 timer... ?! (OK, min har nok bedre oppførsel enn som så!)
--
Nettopp det skyldes nok ikke mine ferdigheter! Men..etter nærmere observasjon har strategisk nok enda et varehus ved det nette navn BILTEMA etablert seg i udiskutabel nærhet av nevnte yndlingsobjekt.. Hvilken lykke?! Mor kan nå få handle, drømme, styre i fred og riktig meske seg i varehusets ca 200 avdelinger. Mens masete mann, som ved gjentatte besøk har oppholdt seg mer enn lenge nok i varehusets kafeteria og samtidig spist opp omtrent hele pølsefabrikken, skylt nedpå en hel tank med kaffe OG cola - nå faktisk kan sendes direkte til Biltema... Hvor sjansene er relativt store for at også far vil gjenfinne samme lykken i sin egen lille drømmeverden-med stor utsikt for å utvide skru- og "duppeditt"samlinga si! Virkelig to fluer i ett smekk! Så på vegne av alle koner vil jeg bare si: Takk, Biltema!
Og egentlig skulle jeg vel vært et helt annet sted nå. Jeg skulle mekket gjerde sammen med "far i huset"... Det har seg nemlig sånn at til tross for at hundene er velsignet med en hundegård, har de også det privilegium at de kan gå fritt ut og inn av hus og hage som de ønsker. Ikke fordi vi bor så veldig landlig til-(desverre) men fordi vi er velsignet med stor og tildels inngjerdet tomt. Samtidig desverre også "velsignet" med en viss trafikert vei utforbi. Derfor inngjerding! Ulva elsker jo sin hundegård med tilhørende hytte,"fliser på badet" og det hele-(mangler vel bare lysekrone i taket) men Marco visst ikke er videre imponert--han befinner seg kun der om han virkelig må! Som schäfere flest vil han jo- selvsagt- "være der det skjer"...(Mildt sagt)

Hm, her ropes det........får vel hjelpe litt til da! Noen som nevnte ordet Lost? Yeah, right...!


"Lost": Coldplay

1 comment:

Anonymous said...

He he!;) Sånn er det jo!
Trine

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin