Tuesday, December 16, 2008

Winter Wonderland

Jeg lar bildene tale for seg og håper at været fra forrige helg også vil sette en solid standard for årets julevær...
Intet i denne verden gir nemlig denne jenta mer julestemning enn naturen innpakket i snø, ski eller fottur med hundene i marka eller langs skogsbilveiene her, og et aldri så lite bål med enkle gourmet-fristelser som pølser og kakao...Aller helst nytt sammens med sol fra skyfri himmel med temp mot 5 - max 10 minus, eller simpelthen en enkel frostnatt med fullmånen som lyser opp naturen...... Thank you!
PS: Og til julenissen: Noe fint under treet gjør nok også susen.... Og det gjør ingenting om det skulle være billetter til en viss ACDC konsert som går av stabelen i feb/juni..... (ELLER en NIKON D40 ..ehh!) Samtidig vil jeg gjøre oppmerksom på at det ER en vrien oppgave å kjøpe julegaver til andre, all den tid jeg har en tendens til å KUN finner ting jeg selv liker, hvilke relativt kjapt finner veien til klesskapet i 2.etg... Jeg beklager..! Men jeg prøver igjen.....
FRA HUNDEFRONTEN: Ellers kan nevnes at med siste tids snøfall var også barmarksesongen over - og tid for mer kreativ tenkning for å få sysselsatt unge herr Turbos topplokk. Vi har ganske enkelt kjørt snøsøk (!), hvor vi har tråkket opp felt og gravd ned mine relativt utslitte (..og gud vet hvor mange mils gange på skosålene) felt(!)sko. Dette var en VELDIG interessant oppgave for Marco, som gøyv på med stor iver og innsatsvilje..og aldri så lite byttedrift. (Ble litt sær på avleveringa - de skoa der var visst litt VEL "gjeve"... ) Men når Hr Ball/Kong plutselig dukker opp fra lomma funker jo det meste...

Kjørte også på med samme opplegg i dag, men i min uforvarenhet glemte jeg koble han da jeg tok han ut av bilen, og enden på visa var at han KOSTA inn i skogen som reneste raketten for å finne gjenstanden - hvilket han også fant relativt kjapt. Like "gjerrig" i dag også mht byttedriften, han er utvilsomt flinkere med apportpinnene som han kommer og leverer i utgansgsstilling.
MEN neste gang er det på med kobbel utav bilen, og litt lydighet før jobb!


Dette bildet fikk jeg på mailen i dag....det er jo bare helt KONGE! Tror forresten lille schæfergutt skal være veldig glad for at han med den solide frakken han har, tross alt slipper oppholde seg i +40 g varme, ørken og sand....Samtidig vil jeg benytte sjansen til å si at det er det en solid jobb disse tjenestehundene som tross alt er der ute i krigen gjør - det står det stor respekt av...!

Winter Wonderland : Elvis Presley, 1971 (Klikk også for den unike Ozzy (2006)prestasjonen, he he...)

2 comments:

Anonymous said...

Härligt att du har en blogg! Då kan man slinka in och kolla läget! Ja du, ni skulle ha bott närmare Östersund och varit med på våra träffar. Men ni får väl försöka komma på lägret i vår!
Ha en God Jul & ett Gott Nytt År!
Så ses vi kanske nästa år!?
Lotta med gäng

MAJA said...

Hei! Så koselig at du fann veien inn her!:-)!Så får du et lite innblikk i hva Marco bedriver tiden med -( ..og litt mer, he he!);-)Ja, jeg misunner trenings-mulighetene og samholdet dere virker ha der oppe i Østersund noe veldig!!Sånn skulle man bodd til..sukk. Håper vi sees neste år iallefall-vi har vel også en MH som vi må få tatt:-) Tusen takk for hilsen og for kjempekule bilder av flokken på mail!:-)GOD JUL og GODT NYTTÅR til deg og gjengen også!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin