Wednesday, May 19, 2010

Spor - it is!

....Eller Aces High(?!)- hadde jeg vel egentlig tenkt å bruke til overskrift på dette innlegget (bare at det er liiiittt i overkant kvalmt... )- for prinsen er jo virkelig i sitt ess om dagen ute i sporet. :)
Far i huset la i første omgang ut et spor til han over knusktørr vegetasjon (hovedsakelig gress, iblandet steinete kupert terreng) - og la inn noen vinkler. Og gutten gikk jo så det grein - perfekte finslipte vinkler (sjelden sett de så bra!) samtidig som han i vane tro plukket med seg rubb og rake med det sedvanlige trykket i lina, nesa godt i bakken og flott konsentrasjon under sporgangen...DET er vovven sin, det! Arbeidslysta er det jo -som kjent- ingenting å si på iallefall. (...Han jobber også bra bak i buret når vi kjører forbi kjent sporterreng - det skal gudene vite!)
Ergo mener Helten det er på høy tid for Marco å "klippe håret og se å få seg en jobb".....:-)(..som man i "gamledager" brukte si til tenåringene...godt mulig han har hørt det selv..?!)Neste sporene er de jeg har bilder fra i innlegget her : skogsspor... "sniffeti-sniff"....Jepp, her er det noe!Helten utvider pinnesamlingen i lomma...Se så, da fant jeg alle.......
"Welcome to the show...:"
Vi suser avsted etter kongen....
Og selv om det er belønning nok å få lov å gå spor og plukke pinner skal en flink vovve alltid belønnes med favorittleken sin i sluttsporet..Og løper tilbake til den andre delen av ekvipasjen for å leke....Here I come!Tuddelu! Man kan jo umulig ha det bedre...Meeeeer! (halser etter kongen)Ruske-rusk...Min-min-min-miiiiiin!!.....
"Neeeiiii, jeg viiiil ikkke slippe"......
Shit happens..Iblandt blir man litt for SÆR og ivrig..
-
Og ved siden av spor har vi en del kvelder kjør kortere 10-15 min lydighetsøkter på fotballbanen like ved her - alltid like enestående populært! Plutselig fikk han det for seg at han "nok desverre ikke på nåværende tidspunkt kunne utrede for forskjellen på STÅ og LIGG"...så vi tok noen repitisjoner-og så var det tilbake i vant gjenge. (Morohund!)
-
En annen ting er at jeg prøver å innføre litt av de samme lydighetsøktene også når vi er ute på tur slik at han ikke BARE assosierer FRI VED FOT osv med treningsbanen...hvilket har resultert i en til tider slavisk fotgående kandidat ved min side med håp i blikket om en real belønning... (Og like greitt er det at han oftere befinner seg akkurat der i det vi den siste uka har observert hele fire stk Herr Orm ute på spasertur... Ikke no moro - til tross for at man begynner få velutviklet røntgensyn...)
-
I tillegg har prinsen (og vi) hatt noen svært hyggelige turer sammen med sin rottis-venninne (får sørge for bilde en annen gang-de er så søte! !) samt koselig selskap for mor og far ...Fint med selskap av andre med samme hobbyer...som ball, feks! (Og spor fikk hun også prøvd seg på- interessen var fin den, så da får vi se om vi får konkurranse etterhvert!;)
-
*Sliter litt med formateringa/skrift til Blogger - så får beklage om ting ser noe pussig ut!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin