Thursday, March 6, 2008

Summer Wine


Out West, Yellowstone Nasjonalpark,Wyoming (Tihi..her er vi ikke gamle,nei..)"The Boys" Mount Rushmore, South Dakota
Sears Tower - Chicago
Sky-Deck Sears Tower- view Chicago
Tenkte jeg ville legge ut noen bilder (under) som jeg har fått tilsendt fra min kjære venninne, Cheryl som bor i USA.... Praktfullt, ikke sant?! Iallefall for de av oss som er glad i natur og villmarksliv....Bildene over er mine egne. Scannet....hm! Besøkte selv Yellowstone Nasjonalpak for flerfoldige år siden ; den gang jeg som 14 åring tilbragte hele skoleferien sammen med venninna mi og familien hennes... Den gang ALT føltes så stort og overveldende...Bare navnet U.S.A i seg selv, flyturen over Atlanteren og innflyvning over N.Y... ferietur i van'en til familen som gikk over kontinentet til fordums plasser og byer jeg aldri kunne drømt om å noensinne få oppleve å se. ..Å møte venninna mi som jeg hadde kjent sia jeg var ni, men dog aldri truffet...
Så sinnsykt stort alt føltes når man bare var 14 år... Mange ganger tar jeg meg selv i å fundere på om NOE noensinne vil komme til å føles sånn som det gjorde den gangen... Det er ikke det at jeg på noe vis er en mismodig person, men som barn/ungdom påvirkes en så mye lettere....Ting var kort sagt overveldende!

Teton Mountain Range,Teton National Park, USA Bison/Buffalo
Svart bjørn i sikte! Ikke alle som har Bambi-tvillinger i bakgården......eller denne gjengen her!

Siden den gang har vi møttes flere ganger; dog kanskje ikke så ofte som vi kunne ønskt oss. Ei venninne som alltid vil være her for meg....through "good or bad"! Det er godt å ha slike venner... Til tross for at avstanden er stor - er den vel i og for seg for tiden ikke lengre unna enn et tastetrykk eller telefon. Men mangfoldige brev og bilder har i årenes løp krysset Atlanteren siden vi den gang som ni-åringer "fant" hverandre på baksiden av "Donald Duck" med link til en "Pen-Pal klubb" i Santa Barbara.... Det hjalp godt å ha en snill pappa som i et par år oversatte brevskrivinga mi, hvorpå jeg med sirlig penn førte engelsken ned på brevpapiret... Lite visste vi vel om at det kom til å bli spiren til et livslangt vennskap....Og også så mye mer...for i USA har jeg også en hel familie som betyr så veldig mye for meg -og som kom inn og ble en del av livet mitt da jeg påfølgende år tilbrakte et år som utvekslingsstudent i nabostaten... Så takk til foreldre som har trua på ungene sine og tør sende dem ut i den store verden... Det er virkelig minner og erfaringer for LIVET!

En liten kuriositet er at jeg og mannen min faktisk giftet oss "over there"..:-)


Chicago; en av mine favorittbyer...

"Summer Wine" : Ville Valo & Natalia Avalon, 2006 / The Corrs & Bono, 2002 (gammel cover)

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin